Volgende Race: Honda Indy 200 at Mid-Ohio, 05 Juli
Carlos Muñoz, Pocono

Andretti Autosport profiteert van grote team

Geplaatst
Gewijzigd
Geschreven door
Andretti Autosport heeft zich met alle vier de wagens in de top tien gekwalificeerd voor de 500 mijls-race in Pocono. Carlos Munoz verschafte zich de beste uitgangspositie met de derde plaats, vlak voor Marco Andretti (5e) en Jams Hinchcliffe (6e). Ryan Hunter-Reay kwalificeerde zich als negende. De coureurs van het team gaven aan dat het delen van informatie tijdens de sessie cruciaal was. Hunter-Reay, die als eerste moest, eindigde daardoor als laatste van zijn team, maar hielp zijn teamgenoten zo wel verder naar voren.

Carlos Munoz was zijn teamgenoten dankbaar voor de tips: "Het helpt zeker om teamgenoten te hebben en informatie te krijgen over wat je kan verwachten. Dit keer was ik de laatste teamgenoot, en normaal moet ik als eerste naar buiten. Onze run was geweldig en in ben blij om van de voorste rij te starten. Het is morgen een lange race maar ik heb een goede wagen om voor de leiding te vechten."

Marco Andretti zou in de race niet tevreden zijn met de vijfde plaats: "Het is niet slecht, maar ook niet geweldig. We hadden wel een goede kans maar ik denk dat we teveel downforce in de setup hadden. Ik wil hier goed preseteren. De Snapple wagen was sterk, we moeten gewoon winnen."

Ryan Hunter-Reay had als nadeel als eerste van zijn team te moeten: "We hebben een beetje gegokt voor de balans en het was niet goed. We hadden wat issues, dus ik denk dat onze teamgenoten daarvan konden leren. We waren de eersten die gingen; zij konden de balans opmaken en van daaruit konden zij een goede run neerzetten."

FotografieIMS
Deel op Social Media
reacties Eén reactie!
luk1
06-07-2014, 11:39
Munoz moet (als hij voor de leiding/overwinning wil vechten) er wel voor zorgen dat hij niet te veel op de lage lijn gaat rijden, want om die reden is hij al in een 500-mijlsrace zwaar gecrasht toen hij in de kopgroep reed.