Volgende Race: Honda Indy 200 at Mid-Ohio, 05 Juli
Sage Karam, Indianapolis

Sage Karam ondanks tegenslag naar top 10 in Indy 500 debuut

Geplaatst
Gewijzigd
Geschreven door
Sage Karam heeft bij zijn eerste Indianapolis 500 zijn visitekaartje afgegeven. De coureur van Dreyer & Reinbold had voor lage verwachtingen gezorgd door zich als 31e te kwalificeren. Tijdens de race wist de Amerikaan onder de groene vlag in de eerste helft van de race het grootste deel van het veld in te halen. De strategie om voluit te gaan beet het team in de staart toen bij een serie pitstops Karam net de pits in was voor een gele vlag uit kwam. Karam begon opnieuw aan een inhaalrace die hem tot de 9e plaats, en beste van de reguliere rookies bracht.

De regerend Indy Lights kampioen was vooral enthousiast na de race: "Mijn team heeft het geweldig gedaan. De wagens was uitstekend en was de hele dag stabiel. Om van achteraan te komen en een top 10 te pakken - ik teken ervoor! 150 ronden continu rijden had zo z'n effect. Mijn voet deed zelfs pijn van de vibraties van het zolang ingedrukt houden. Nu weet ik waarom ze zeggen dat dit de zwaarste race in de wereld is om te winnen."

Zonder de slecht getimede neutralisatie had er volgens de 19-jarige Karam nog meer ingezeten: "Het zag er goed uit, we waren achtste toen de gele vlag uitkwam precies toen we de pits in reden. We vielen een ronde terug, kregen die terug en lagen aan het einde van het veld. Als we nog een extra ronde op de baan gebleven waren geloof ik dat we in top vijf hadden kunnen komen. Het team deed het geweldig. Ik heb zoveel plezier gehad. Ik ben zo dankbaar en gezegend om zojuist de Indy 500 te hebben gereden."

FotografieIMS
Deel op Social Media
reacties Eén reactie!
luk1
27-05-2014, 17:30
Ik denk wel dat Dreyer & Reinbold Racing nog meer races gaat rijden dit jaar. Knipoog