Volgende Race: Honda Indy 200 at Mid-Ohio, 05 Juli
Lotus

Lotus ontbindt contract met Dreyer & Reinbold en Bryan Herta Autosport

Geplaatst
Gewijzigd
Geschreven door
Group Lotus heeft bevestigd dat het de contracten met Dreyer & Reinbold Racing en Bryan Herta Autosport heeft laten ontbinden. De teams hadden aangegeven niet meer verder te willen met de motorfabrikant, nadat deze problemen had om op tijd voldoende motoren te ontwikkelen, waardoor er voor het seizoen nauwelijks mogelijkheden waren om te testen en er door een motorengebrek nog steeds niet getest kan worden.

Waar Honda en Chevrolet al voor de 2011 seizoensfinale in Las Vegas met hun nieuwe motoren hadden getest, reed Lotus pas halverwege januari zijn eerste meters. Het gebrek aan testkilometers werd tijdens de openingsraces overduidelijk door een gebrek aan betrouwbaarheid en bovendien leverde de 2.2L twin-turbo V6 nog onvoldoende vermogen om competitief te zijn. Bryan Herta Autosport zal de komende race door het motorenprobleem moeten missen, terwijl Dreyer & Reinbold Racing na de Braziliaanse race afscheid van het merk zal nemen.

“Lotus in IndyCar is als David tegen Goliath,” zei Motorsport Group Lotus directeur Claudio Berro. “We zullen altijd een Brits sports car bedrijf blijven dat een gering aantal producten levert. Ik ben tevreden met de gevonden oplossing, welke gemaakt is na alles goed te hebben overwogen en de grote ambities van het merk ten goede zal komen.”

Met welke motoren Bryan Herta Autosport en Dreyer & Reinbold vanaf Indianapolis zullen rijden is voorlopig nog onbekend. Dragon Racing en HVM Racing blijven de enige twee teams die fulltime met de Lotus motoren zullen blijven rijden. Voor de Indianapolis 500 komt daar waarschijnlijk een derde team bij: Newman/Haas Racing zet zeer waarschijnlijk een door Lotus aangedreven wagen in voor Jean Alesi.

FotografieCourtesy of IZOD IndyCar Series / LAT USA
Deel op Social Media
reacties Nog géén reacties