“Ik ging naar buiten voor mijn kwalificatie poging toen de versnellingsbak haperde,” lichtte Foyt IV zijn problemen toe. “Ik probeerde op te schakelen, maar hij wilde niet in de tweede springen en sprong over naar de drie. Toen ik eindelijk op gang kwam, sprong deze weer terug in de twee. Het is erg teleurstellend, maar we zullen het repareren om ons dan morgen opnieuw proberen te kwalificeren voor de race.”
Ook teamgenoot Davey Hamilton kende problemen met de versnellingsbak, hoewel deze tijdens de kwalificatie alweer verholpen waren: “De dag startte lastig, toen we problemen met de versnellingsbak kregen in de ochtendtraining. Het gebeurd niet vaak, maar toen ik probeerde terug te schakelen ging de hele bak kapot. Het hele team heeft zich er daarna op gericht en deze snel vervangen. Door het gebrek aan tijd konden we ons daarna niet meer richten op een setup. We gingen naar buiten puur om ons te kwalificeren. “
“Het was een van de moeilijkste kwalificatie pogingen die ik hier gehad heb, maar we wisten een redelijke tijd neer te zetten. Het belangrijkste is in ieder geval dat we ons plaatsten. Vorig jaar startte ik als twintigste en had ik de hoop het dit jaar beter te doen. Ik weet in ieder geval zeker dat we het goed zullen doen in de race,” sloot Hamilton af.
FotografieIMS



Ga naar de loginpagina om in te loggen of creëer een nieuw account!