Volgende Race: Honda Indy 200 at Mid-Ohio, 05 Juli
Alex Sperafico op Edmonton

Weer problemen voor HVM Racing

Geplaatst
Geschreven door
Het lijkt HVM Racing maar niet mee te zitten, terwijl de kwalificatie eigenlijk nergens over ging omdat de baan langzamer was dan gisteren, crashte Alex Sperafico zijn wagen net als vorige week in Toronto in de eindfase van de training. Dit betekend al de vijfde crash in vier races tijd voor HVM. Bjorn Wirdheim kwam nauwelijks tot rijden toe door de twee rode vlag situaties.

Bjorn Wirdheim kwam weinig tot rijden toe. "Er is eigenlijk weinig te zeggen, het was een vreemde sessie," verklaarde de Zweed. "Ik kon gewoon niet geloven hoeveel wagens van de baan schoten, zoiets heb ik nog nooit gezien. Ik kon niet eens normaal een volledige ronde tijden, want elke keer als ik de baan op kwam kwam er een rode vlag."

Alex Sperafico eindigde zijn kwalificatie net als in Toronto met een crash. "Ik startte mijn derde ronde op de alternatieve banden en ik benaderde bocht één zoals normaal," zei Sperafico na afloop van de kwalificatie. "Halverwege voelde ik mijn achterkant wegglijden, ik probeerde dit te corrigeren waarna ik spinde en de muur raakte. De wagen was goed. Ik probeerde de limieten van het circuit te vinden. Ik ben erg teleurgesteld en het spijt me voor het team."

FotografieChamp Car World Series
Deel op Social Media
reacties Nog géén reacties