Volgende Race: Bommarito Automotive Group 500, 08 Juni, 03:25 CET
Justin  Wilson, Assen

RuSport sluit de deuren na dit seizoen

Geplaatst
Gewijzigd
Geschreven door
RuSport is zeer waarschijnlijk bezig met het laatste seizoen van het team. Al langer gingen geruchten dat het team haar sponsor zou verliezen en als gevolg daarvan de deuren zou sluiten en nu heeft Justin Wilson bevestigd, dat het team hem en de teamleden verteld heeft dat het na dit seizoen over is. Daarmee zit de Brit zonder stoeltje voor volgend jaar. RuSport werd eind vorig jaar gekocht door Dan Pettit, nadat oprichter Carl Russo onder druk van zijn partners in zijn bedrijf van het team af wilde.

Door de tijdige bekendmaking van de sluiting van het team, is er nog de mogelijkheid dat het team opnieuw overgekocht wordt en zo alsnog in 2008 aan de start kan verschijnen.

"Ik zit in een moeilijke positie," verklaarde Wilson tegenover Goldcoast.com.au. "Ze hebben mij en de teamleden bekend gemaakt dat ze gaan sluiten. Ze willen niet verder gaan. Ik moet nu kijken wat mijn opties zijn voor volgend jaar. Het is teleurstellend, maar zulke dingen gebeuren de hele tijd in motorsport. Je moet verder en proberen in een goede positie te komen."

Wilson wordt al langere tijd in verband gebracht met Newman/Haas/Lanigan Racing, waar Bourdais vertrekt in de richting van de Formule 1. Een andere optie voor Wilson zou de ALMS of de IRL zijn.

RuSport is in vrij korte tijd uitgegroeid tot één van de topteams in Champ Car. Het team kwam in 2004 vanuit de Atlantics met A.J. Allmendinger naar Champ Car. In 2005 kwam Wilson bij het team en won twee races, om het jaar erna als tweede te eindigen in het kampioenschap. Nadat het team werd overgenomen door Dan Pettit kende het een moeizame start van dit seizoen, waarin het een samenwerking aanging met Rocketsports.

Deze samenwerking begon onder de naam RSPORTS, maar vlak voor de race in Zolder werd bekend dat de twee teams weer onder hun eigen naam zouden gaan rijden. Toen had de veelgeprezen president van het team, Jeremy Dale, het team al verlaten. De resultaten werden langzamerhand juist wat beter, met als hoogtepunt de overwinning van Wilson in Assen.
FotografieTino Herrmann / OpenWheelWorld.net
Deel op Social Media
reacties Nog géén reacties

Volg OpenWheelWorld
en blijf op de hoogte van al onze IndyCar content