Teamgenoot Bjorn Wirdheim hielt zijn wagen wel uit de banden, maar miste ook snelheid. "Ik heb problemen met het vinden van snelheid op nieuwe banden," vertelde de Zweed. "Ik moest het circuit leren op vrijdag en er is niet genoeg tijd of genoeg sets banden voor me om de optimale rondetijd uit de wagen te halen. De wagen is goed, de afstelling voelt goed aan, Will (Phillips, zijn engineer) heeft me een snelle wagen gegeven en ik kijk er naar uit om morgen de race te rijden. Ik ben er zeker van dat we elke ronde in de race snel zullen zijn. Elke ronde ging beter en beter in de kwalificatie, maar ik was niet snel genoeg, dus daar zak ik aan moeten werken, om zoveel mogelijk uit nieuwe banden te halen."
Alex Sperafico begon de kwalificatie redelijk, maar zakte uiteindelijk terug en eindigde de dag met een crash. "De kwalificatie verliep redelijk," was de verrassende constatering van Sperafico. "Ik had een goede eerste stint. We kwamen binnen en keken naar de mogelijkheden om de wagen te verbeteren. Toen ging ik naar buiten voor mijn tweede stint en de wagen was geweldig en ik ging steeds sneller. Tijdens mijn laatste stint zat ik een keer drie tienden onder mijn tot dan toe snelste tijd. Ik wist dat het bocht zes was waar ik telkens tijd verloor, dus ik bereidde me voor op die bocht toen ik bij het inkomen van de bocht mijn achterkant verloor. Helaas is daar geen ruimte voor fouten en ik raakte de muur. Het spijt me voor mijn crew, ik wist dat ik een goede kans had op een goede kwalificatie en dit is teleurstellend. Aan de andere kant, ik kijk erg uit naar de race van morgen, omdat ik blij ben met mijn wagen."
FotografieChamp Car World Series



Ga naar de loginpagina om in te loggen of creëer een nieuw account!