Volgende Race: XPEL Grand Prix at Road America, 21 Juni
Tristan Gommendy, Portland

Rode vlag beroofd PKV van eerste startrij

Geplaatst
Gewijzigd
Geschreven door
Door de natte omstandigheden konden de beide rijders van het team niets meer aan hun tijden verbeteren en bleven beide op de tijden van gisteren staan. Hierdoor starten Tristan Gommendy en Neel Jani morgen vanaf de plekken vijf en tien. Vooral voor Gommendy had er echter veel meer ingezeten; tot drie minuten van het einde leidde de rookie de sessie.

Tijdens de totaal verregende tweede kwalificatie ging de PKV rookie van hero naar zero door een code rood te veroorzaken en zo een plek op de eerste rij en een punt voor het kampioenschap weg te gooien. Tot zes minuten voor het einde van de sessie was de jonge fransman de snelste man op de baan.

Toen ging het echter mis en vloog de PKV rookie van de baan. Op instructie van mede-teameigenaar Jimmy Vasser beef Gommendy in de auto zitten omdat de auto ver van de baan stond en de sessie zo voorbij zou zijn, geen gevaar dus. Drie minuten voor het einde van de sessie werd de rode vlag echter alsnog gezwaaid. Dit tot frustratie van het team.

Tristan Gommendy: "Ik ben boos! We waren snel en de auto was goed. Ik zette de snelste tijd neer en bleef op de baan, want je weet nooit of er nog iemand sneller zou zijn als mij. Toen maakte ik een foutje kwam met een wiel op het gras en gleed van de baan. Jimmy zei dat alles oké was en dat ik veilig stond, maar moest wachten tot de sessie voorbij was. Drie minuten lang leek alles oké en toen kwam de vlag. Ik snap het niet. Als het morgen regent hebben we in de race zeer goede kansen," aldus een zeer teleurgestelde Tristan Gommendy.

Tony Cotman(organisatie): "We hebben het team een bericht gestuurd met de vraag of ze een code rood wilden. Toen ze niet reageerden heb ik besloten om de sessie stop te leggen."

Jimmy Vasser:"We hebben het bericht niet gekregen. Computerstoring denk ik. Ik ben eigenlijk wel bij dat we het bericht niet hebben gekregen, sinds wanneer beslis ik over een code rood, ja of nee."

Neel Jani: "Vandaag was net als gisteren, snel in de ochtend en langzaam in de middag. We staan op de grid op plek tien, dat is niet wat we willen en ook niet wat we verwacht hadden."

FotografieChamp Car World Series
Deel op Social Media
reacties Nog géén reacties