Bourdais reageerde eerst vol lof over zijn team en was erg tevreden zijn pole. Toen de Fransman van zijn straf hoorde sloeg de stemming snel om: "Ik zal de eerste zijn die normaal gesproken zijn fout toegeeft, maar in dit geval ben ik het er niet mee eens. De enige reden dat er protest is ingediend door Walker (teambaas Team Australia) is vanwege het feit dat ze een mogelijkheid zagen ons een oor aan te naaien."
"Het zou namelijk helemaal niets hebben uitgemaakt als ik die ronde nou wel of niet in de weg zou hebben gereden, maar dat maakt ze niet uit," vervolgt Bourdais. "Ze hebben een protest bij Champ Car ingediend en dat is in hun voordeel beslist. De waarheid blijft echter dat ze dat alleen maar hebben gedaan om ons te pakken."
FotografieMarcel ten Caat / ChampCar.nl



Ga naar de loginpagina om in te loggen of creëer een nieuw account!