James Hinchcliffe klimt in zijn wagen

James Hinchcliffe loopt verwondingen op aan zijn bovenbeen

Geplaatst
Gewijzigd 19-05-2015, 09:15
Geschreven door
James Hinchcliffe is niet ongeschonden uit zijn zware crash van de maandagmiddag (lokale tijd) gekomen. De Schmidt Peterson Motorsports heeft verwondingen opgelopen aan één van zijn bovenbenen, al heeft IndyCar niet officieel bevestigd om wat voor verwondingen het gaat. Wel kon de raceklasse bevestigen dat Hinchcliffe is afgevoerd naar het Methodist Hospital, waar hij op dit moment wordt geopereerd.

Update: IndyCar heeft inmiddels bevestigd dat Hinchcliffe in stabiele conditie naar het ziekenhuis is afgevoerd en dat het om het linker bovenbeen gaat dat gewond is geraakt. Nog steeds is er geen duidelijk rondom de aard van de verwondingen.

Update 2: De operatie van Hinchcliffe is geslaagd en hij is overgebracht naar de intensive care van het Methodist Hospital.

Meer informatie volgt wanneer deze beschikbaar is.

FotografieIMS
Deel op Social Media
reacties 9 reacties:
Gerjan
18-05-2015, 21:34
Ik ga mij zo langzamerhand af vragen of de wedstrijd wel op deze manier plaats gaat vinden.....
valensia
18-05-2015, 23:06
Tuurlijk, met 50cc rotaxblokjes
fanvanindycars
19-05-2015, 07:29
Als ik naar de on-board beelden kijk lijkt t of de rechter voorwielophanging het begeeft...
Patrick
19-05-2015, 09:19
fanvanindycars> Dat idee had ik ook direct, je ziet iets in de rechter voorwielophanging omhoogschieten. Dat kan ook betekenen dat er links achter een probleem is, maar op de beelden van buiten zie je niets links achter gebeuren.

Dit heeft trouwens niets te maken met de aero kits. De voorwielophanging is gewoon dezelfde dan die de afgelopen jaren is gebruikt. Gewoon een kwestie van pech voor Hinch...
luk1
19-05-2015, 09:27
Als er een vervanger is voor Hinchcliffe (ik denk dat dat het geval zal zijn), zal de wagen dan worden teruggezet? Volgens mij wel ... Huh?
fanvanindycars
19-05-2015, 09:43
@Patrick Als je ziet hoe stijf die rechterkant eerst veert en daarna zo losjes in vergelijking met de linkerzijde dan lijkt t mij de ophanging...en wat betreft de aero kits,ook hier bij het achterwaarts gaan kiest zijn wagen het luchtruim maar komt niet zo hoog omdat zijn snelheid al behoorlijk minder is. Ik vermoed dat ze bij het ontwerpen hier niet naar gekeken hebben.
Patrick
19-05-2015, 09:55
fanvanindycars> Precies, dat dacht ik ook, ik ga dus ook uit van een voorwielophanging die faalde.

Ik ben het alleen niet met je eens op gebied van het opstijgen. De wagen vloog op z'n kop terwijl deze zijwaarts gleed, niet zoals bij Castroneves, Newgarden en Carpenter achterwaarts. In dit geval is het vrij logisch dat als er wind onder de wagen komt, deze zegmaar 'om waait'.

Wat de vervanger van Hinchcliffe, de naam van Katherine Legge wordt door Marshall Pruett van Racer genoemd. Het zal wel betekenen dat de #5 achteraan moet starten, samen met Davison die ook zijn eigen wagen niet kwalificeerde.
fanvanindycars
19-05-2015, 21:09
FF de moeite waard om te lezen! Hinchcliffe heeft heel veel geluk gehad!! http://www.racer.com/indycar/item/116939-indy-500-hinchcliffe-saved-from-serious-injuries
valensia
19-05-2015, 22:07
gewoon een wishbone door zijn been heen......, ernstig

Volgende Race
HyVee Nestep 250 logo
Hy-Vee One Step 250
14 Juli, 18:30 CET
Iowa Speedway
Iowa Speedway
Vrijdag - 12 Juli
21:45 Vrije training 1
Zaterdag - 13 Juli
21:45 Kwalificatie
Zondag - 14 Juli
02:05 Race
18:30 Race 2
Poll
Is de toevoeging van hybride componenten goed?
42% 42% Nee, alleen de huidige motoren moeten blijven
50% 50% Ja, maar pas na dit seizoen
8% 8% Ja, zo snel mogelijk!
Races
Verenigde Staten
10-03
Verenigde Staten
Barber Motorsports Park
28-04
Verenigde Staten
Indianapolis Road Course
11-05
Verenigde Staten
09-06
Verenigde Staten
07-07
Verenigde Staten
Iowa Speedway
14-07
Verenigde Staten
Iowa Speedway
14-07
Canada
21-07
Verenigde Staten
25-08
Verenigde Staten
Milwaukee Mile
31-08
Verenigde Staten
Milwaukee Mile
01-09
Verenigde Staten
Nashville Superspeedway
15-09