Ook al verloor Allmendinger zijn pole positie tijdens de tweede kwalificatie, toch kon de Amerikaan tevreden terugkijken op zijn debuut weekend tot nu toe: "Ik denk dat dit geen verkeerde uitslag is. Het team is het hele weekend al super geweest, direct toen de wagens uit de trailers kwamen waren ze al goed. Langzaamaan hebben we deze nog weten te verbeteren, met de snelste tijd vanmorgen als resultaat, hoewel de tijden erg close waren."
"Gisteren namen we de gok op de rode, zachte, banden om zo de pole te behalven en dat pakte goed uit. We wisten dat het wellicht een klein nadeel zou geven vandaag omdat we nu geen twee setjes zachte banden meer zouden hebben. Daarom moesten we dus nu vooral op de hardere banden rijden, en die bleken ook zeer snel. Om die reden besloten we de tweede poging al meteen ons laatste setje zachte banden te gebruiken. Wellicht zat er nog iets meer in de baan, aangezien ik de laatste ronden nog wat verkeer voor me had."
"Gisteren won ik de voorlopige pole positie nog in de allerlaatste minuut, vandaag was ik het die voorbij gereden werd op het laatste moment. Bruno verdient de pole gezien zijn moeilijke seizoen tot dusver. Voor morgen verwacht ik dat we opnieuw een goede wagen hebben.", aldus Allmendinger, die nog even terugkeek naar de kwalificatie van de vrijdag.
"Het probleem zit hem in de balans van de wagen op het moment dat ik de bochten wil aansnijden en moet blijven pushen. Het lukt ons niet om genoeg snelheid in de bochten te houden waardoor we veel tijd verliezen. Dit is in ieder geval niet wat we nodig hebben, en ik hoop dan ook dat we morgen met een solide race toch wat punten kunnen scoren."
"Het zal een lange race worden, en veel zal afhangen van de start. Als we daar een aantal plaatsen goed kunnen maken gecombineerd met een goede strategie, dan moet er nog wel wat mogelijk zijn."
FotografieChamp Car World Series



Ga naar de loginpagina om in te loggen of creëer een nieuw account!