Bijna had Mike Conway het weer geflikt. Plotseling domineerde de part-time coureur van Ed Carpenter Racing met tien seconden voorsprong de race. Maar in de slotfase bleek dat de Brit moeite had om voldoende brandstof te sparen. Hierdoor kon Conway niet voorkomen dat eerst Dixon en daarna Hunter-Reay hem voorbij gingen. Een nog steeds niet onverdienstelijke podium vanaf een 17e startplaats ging in de laatste ronde in rook op. Mike Conway kwam vlak voor het einde zonder brandstof te staan, waardoor hij uiteindelijk als 13e over de lijn kroop.
Conway en zijn team dachten dat hij het wel zou halen: "Ik deed alles wat ik kon om Scott en Ryan achter mij te houden. Het team wist dat Graham moet stoppen voor brandstof. Ik kon zien dat de mannen achter me sneller waren en probeerde er het beste van te maken. Ik haalde het verbruikscijfer dat ik moest halen in de laatste stint."
"Ik dacht dat we goed waren," vervolgde de teleurgestelde Conway, "maar ik denk dat die keer dat ik de inhaalknop gebruikte om Dixon achter mij te houden ons de kop gekost heeft. Ik dacht dat we voor het podium konden gaan maar toen ik in bocht 10 in de laatste ronde kwam viel de motor uit. Het is een zwaar einde van het jaar met Ed Carpenter Racing. Ik wil heel graag Ed en zijn mannen bedanken. Het was een goed jaar met twee overwinningen voor mij en één voor Ed tot nu toe. Ik zou heel graag Ed volgende week zien winnen in Fontana."
Ga naar de loginpagina om in te loggen of creëer een nieuw account!