Waar Honda en Chevrolet al voor de 2011 seizoensfinale in Las Vegas met hun nieuwe motoren hadden getest, reed Lotus pas halverwege januari zijn eerste meters. Het gebrek aan testkilometers werd tijdens de openingsraces overduidelijk door een gebrek aan betrouwbaarheid en bovendien leverde de 2.2L twin-turbo V6 nog onvoldoende vermogen om competitief te zijn. Bryan Herta Autosport zal de komende race door het motorenprobleem moeten missen, terwijl Dreyer & Reinbold Racing na de Braziliaanse race afscheid van het merk zal nemen.
Met welke motoren Bryan Herta Autosport en Dreyer & Reinbold vanaf Indianapolis zullen rijden is voorlopig nog onbekend. Dragon Racing en HVM Racing blijven de enige twee teams die fulltime met de Lotus motoren zullen blijven rijden. Voor de Indianapolis 500 komt daar waarschijnlijk een derde team bij: Newman/Haas Racing zet zeer waarschijnlijk een door Lotus aangedreven wagen in voor Jean Alesi.
FotografieCourtesy of IZOD IndyCar Series / LAT USA



Ga naar de loginpagina om in te loggen of creëer een nieuw account!