Mike Conway, St. Petersburg

Mike Conway leidt de warm-up op een opdrogende baan

Geplaatst
Gewijzigd 25-03-2012, 15:29
Geschreven door
Mike Conway heeft zijn AJ Foyt Racing – Honda naar de snelste tijd in de warm-up gestuurd. De Engelsman maakte in de slotminuten optimaal gebruik van de opdrogende baan en reed de snelste tijd, drie honderdste van een seconde voor Takuma Sato. Dale Coyne Racing coureur Justin Wilson zette de derde tijd. Polesitter Will Power deed het rustig aan en eindigde als twintigste.

Ondanks het vroege tijdstip, ging de training wel van start met een temperatuur van 23C graden, terwijl er de zon net door begon te breken. Eerder in de ochtend had het in St. Petersburg geregend, waardoor de baan voor de training nog wel vochtig was, waardoor aanvankelijk de meeste coureurs met regenbanden de baan op reden.

Gedurende de training was Mike Conway één van de eerste rijders die de overstap naar slicks maakte en leidde daarmee een groot deel van de training. Pas zes minuten voor het eind werd de met startnummer 14 rijdende coureur van deze positie gereden toen Marco Andretti sneller ging. Met de opdrogende baan zou de eerste positie meerdere malen van eigenaar wisselen, totdat Conway deze in de laatste minuut weer terug pakte.

De training moest één maal stil worden gelegd met een rode vlag, nadat Tony Kanaan tien minuten voor het vallen van de vlag in Bocht 4 was gespind. Ook Josef Newgarden kende problemen – hij maakte een foutje in Bocht 1 en moest zijn wagen met een lekke band parkeren.

Volledige uitslag van de warm-up op St. Petersburg


FotografieMichele-Marie Beer / OpenWheelWorld.net
Deel op Social Media
reacties 11 reacties:
MclarenF1
25-03-2012, 17:42
Voor de mensen die de race willen zien. Heb een beetje gezocht maar misschien dat deze link werkt?:
http://www.vipbox.tv/watch/42268/1/indy-car---honda-grand-prix-of-st-petersburg--live-stream-online.html
Patrick
25-03-2012, 18:19
Bedankt, Mclarenf1! Knipoog

Ik had die inderdaad ook al op het oog, de Japanse stream op die site werkt trouwens al wel.
dnhems
25-03-2012, 18:29
Helaas werken beide streams niet echt vloeiend. Ze haperen nogal.
fanvandoornbos
25-03-2012, 18:32
De ABC live tv stream werkt super..Thanx @Mclarenf1
MclarenF1
25-03-2012, 18:36
Graag gedaan geniet ervan! @fanvandoornbos
dnhems
25-03-2012, 18:38
@fanvandoornbos, die hapert hier dus echt constant. heel irritant. Jammer Sad
fanvandoornbos
25-03-2012, 18:48
@dnhems:sorry das wel kl... Ligt denk ik wel aan je eigen pc of de snelheid vj provider..succes
dnhems
25-03-2012, 18:51
High end Mac pro, 32GB ram, met enkele TB's aan opslag... 50mbit lijntje, computer + verbinding zijn wel goed genoeg lijkt me.

Raar probleem, dan maar zo kijken.

Veel plezier met de race.
fanvandoornbos
25-03-2012, 18:55
Yep..iedereen veel plezier en hopen dat het niet begint zoals het geeindigt is..Have a safe race Top!
MclarenF1
25-03-2012, 21:11
Hoop dat iedereen de race zonder problemen heeft kunnen zien! Ik wel iig. Op naar de volgende! En tot de volgende keer!
fanvandoornbos
25-03-2012, 21:12
Super stream Top! Nogmaals bedankt..op naar volgende week

Volgende Race
Long Beach logo
Acura Grand Prix of Long Beach
21 April, 21:45 CET
Long Beach
Long Beach
Vrijdag - 19 April
23:50 Vrije training 1
Zaterdag - 20 April
17:25 Vrije training 2
20:25 Kwalificatie
Zondag - 21 April
18:00 Warm-up
21:45 Race
Poll
Wie wint het 2024 IndyCar kampioenschap?
36% 36% Alex Palou
18% 18% Scott Dixon
9% 9% Josef Newgarden
0% 0% Will Power
18% 18% Scott McLaughlin
0% 0% Colton Herta
0% 0% Kyle Kirkwood
0% 0% Marcus Ericsson
18% 18% Pato O'Ward
0% 0% Alexander Rossi
IndyCar Series Races
Verenigde Staten
10-03
Verenigde Staten
Barber Motorsports Park
28-04
Verenigde Staten
Indianapolis Road Course
11-05
Verenigde Staten
07-07
Verenigde Staten
Iowa Speedway
14-07
Verenigde Staten
Iowa Speedway
14-07
Canada
21-07
Verenigde Staten
25-08
Verenigde Staten
Milwaukee Mile
31-08
Verenigde Staten
Milwaukee Mile
01-09
Verenigde Staten
Nashville Superspeedway
15-09