Hideki Mutoh, Kansas

Tevredenheid bij Newman/Haas/Lanigan Racing na behalen tweede startrij

Geplaatst
Gewijzigd 01-05-2010, 13:34
Geschreven door
Met een gemiddelde snelheid van 211 mijl per uur over vier ronden, heeft Newman/Haas/Lanigan Racing coureur Hideki Mutoh zich in de top vier weten te kwalificeren op de Kansas Speedway. De Japanner kwam uiteindelijk één tiende te kort voor een positie op de eerste startrij, maar keek desondanks tevreden terug op de kwalificatie.

“We hadden verwacht een goede wagen te hebben in de kwalificatie aangezien het team vorig jaar al erg snel was hier”, begon Hideki Mutoh. ”Ik wist dat de wagen snel zou zijn en ik had vier goede constante ronden, ik ben dus erg blij. Ik ben erg trots voor dit team uit te komen, ze hebben in de winter hard gewerkt aan aanpassingen voor de ovals en dat lijkt goed uit te pakken. We hebben nog wat werk te verzetten voor de racesetup, maar ik heb er vertrouwen in dat het team met iets goeds komt.”

FotografieIMS
Deel op Social Media
reacties 8 reacties:
Selespeed
01-05-2010, 14:06
FYI: Het tean heet sinds kort Newman/Haa Racing. Lanigan is eruit gestapt.
Selespeed
01-05-2010, 14:06
Haas, dus
Selespeed
01-05-2010, 14:06
Cool
Selespeed
01-05-2010, 14:07
BTW: Villeneuve wordt waarschijnlijk de tweede rijder van het team voor de rest van het seizoen.
Wouter
01-05-2010, 14:58
In de persberichten staat nog steeds Newman/Haas/Lanigan in de kop, maar op alle andere plaatsen is de teamnaam inderdaad gewijzigd in Newman/Haas Racing. Lanigan moet naar verluidt nog geld betalen... weinig verdere details bekend.
Selespeed
01-05-2010, 15:06
Details: Lanigan kan niet overweg met de vrouw van Carl Haas, Bernie, die nu het roer van Carl heeft overgenomen...
Patrick
01-05-2010, 19:33
Wouter> Ik heb het inderdaad even gecontroleerd en ik denk dat alles nog niet in kannen en kruiken is rondom het eruit zetten van Lanigan. Eerder deze week werd het team in zijn eigen persbericht weer Newman/Haas genoemd, in het persbericht over de kwalificatie wordt gesproken over Newman/Haas/Lanigan, maar op de wagen van Mutoh staat wel weer Newman/Haas.

Voorlopig heeft het team officieel trouwens nog niets laten weten.
Selespeed
03-05-2010, 21:11
Op de website is Lanigan alvast verwijderd, terwijl Paul Newman er nog gewoon op staat:
http://www.newmanhaasracing.com/team.html

Volgende Race
Firestone Grand Prix of Monterey race logo
Firestone Grand Prix of Monterey
19 September, 21:30 CET
Laguna Seca
Laguna Seca
Vrijdag - 17 September
23:30 Vrije training 1
Zaterdag - 18 September
19:45 Vrije training 2
23:05 Kwalificatie
Zondag - 19 September
18:00 Warm-up
21:30 Race
Poll
Wie wint het 2021 IndyCar kampioenschap?
IndyCar Series Races
Verenigde Staten
Barber Motorsports Park
18-04
Verenigde Staten
Texas Motor Speedway
02-05
Verenigde Staten
Texas Motor Speedway
02-05
Verenigde Staten
Indianapolis Infield
15-05
Verenigde Staten
Indianapolis
30-05
Verenigde Staten
Road America
20-06
Verenigde Staten
14-08
Verenigde Staten
12-09