OpenWheelWorld.net Home
scott dixon
linker balk
Volgende Race
Grand Prix of St. Petersburg
07 Maart, 19:00 CET

Poll
Rijdt James Hinchcliffe in 2021 weer fulltime IndyCar?
79% 79% Ja
21% 21% Nee, alleen parttime
0% 0% Nee, helemaal niet meer


Foto v/d week
Scott Dixon, St. Petersburg

OpenWheelWorld.net

Opnieuw dieptepunt kijkcijfers RTL GP IndyCar Series

Mike Conway, Robert Doornbos, Chicagoland Het aantal kijkers dat afgelopen zondag op de IndyCar Series op RTL 7 had afgestemd is opnieuw gedaald. Waar het magazine rondom de race in Mid Ohio nog net boven de 100.000 kijkers trok, dook het ditmaal net onder die grens. Slechts 98.000 kijkers zagen in samenvatting hoe Ryan Briscoe de races op de Infineon Raceway en Chicagoland naar zich toetrok, terwijl zeker de laatste race een van de spannendste ontknopingen ooit kende.

Het lage aantal kijkers lag hiermee gelijk aan dat van de race op Kansas, wat tevens het laagste van het seizoen was. De kijkdichtheid bleef met 0.7% gelijk aan die van Mid-Ohio. Positief was het marktaandeel, dit steeg met 1% naar een totaal van 3%.

Bron: Stichting Kijkonderzoek
Share |
Geplaatst
Gewijzigd 01-09-2009, 18:58
Geschreven door
Fotografie IMS


  14 reacties !

belgindy, 01-09-2009, 19:26

Slechts 98.000 kijkers zagen in samenvatting ! dat is toch logisch !
wie wil er nu naar een samenvatiing kijken
die dan ook nog eens niet live wordt uitgezonden .
ik denk dat de harde kern dan toch wel kiest voor de race live te bezien op indycar.com ook al is het beperkt !


Modest71, 01-09-2009, 21:53

Kijkcijfers,
Gaat dat nog steeds via kastjes dat echt sommige in huis krijgen om te drukken waar ze naar kijken en daaruit een gemiddelde halen?

Haiko, 01-09-2009, 22:04

Iedereen kan zo'n kastje aanvragen geloof ik, daaruit wordt dan een keuze gemaakt wie er een krijgt.
Het schijnt representatief te zijn, maar als je het mij vraagt in dit tijdperk van digitale televisie is � kastje op een x-duizend man nou niet echt betrouwbaar...

Op de website van Stichting Kijkonderzoek (zie link bericht) staat in ieder geval genoeg leesvoer betreffende de methodiek.

Maurice, 01-09-2009, 22:21

Zoals ik al eens eerder heb gezegd, sommigen onder ons moeten de volgende dag gewoon op tijd (06:00 uur) opstaan om hun boterham te verdienen en om dan tot 24:00 uur op te blijven om een samenvatting te zien van een race waarvan de uitslag al bekend is, met bovendien nog enorm lange reclameblokken tussenin, is gewoon te laat voor de meeste mensen.

Ik heb overigens wel gekeken, maar heb geen kastje. Komt dus al op 98.001 kijkers! LOL!

fanvandoornbos, 01-09-2009, 22:47

Gek!volgens mij zijn ze by rtl7 niet helemaal goed bij hun hoofd Furieus Ik denk dat als ze het live zouden uitzenden de kijkcijfers wel omhoog zullen gaan.Nu moet ik het via indy.com zien en dat heeft zo z'n beperkingen.
Ook al gaat de wekker om 6u maandag morgen,er naar kijken wil ik.dus als er iemand is met een connectie bij rtl Glimlach

psixty4, 02-09-2009, 22:39

@ maurice : ik heb het ook gekeken, dus 98.002 kijkers . . . . . wat ik zo jammer vind is al die verspilde zendtijd aan die andere serie . . . . en de trainingen en een voor en na beschouwing en s'avonds nog een samenvatting . . als ze een kwart van die tijd aan de indycars zouden besteden zouden ze alle wedstrijden live kunnen doen

Modest71, 03-09-2009, 01:06

Ja en waarom Mr Bean uitzenden terwijl je het LIVE kunt zien.

valensia, 14-09-2009, 08:41

Ja misschien meer mensen die mr bean leuker vinden,rtl is ook maar een bedrijf en zij zenden uit wat mensen willen kijken,als wij nou zrgen dat er een miljoen mensen irl willen zien,dan wordt er waarschijnlijk iedere race live uitgezonden en de weekend daarna een samenvatting.
Met de huidige uitzendingen kijk ik trouwens liever ook niet,het comentaar heeft net iets te weinig verstand van irl dan ik graag zou zien,dus alsik wil kijken zoek ik toch al liever ergens een live stream op.

kb14, 15-09-2009, 13:39

is de volgende race live bij rtl 7?

fanvandoornbos, 15-09-2009, 18:08

Hee kb14.
Gezien de starttijd van de wedstrijd zal
rtl7 het wederom niet live uitzenden Boos

kb14, 15-09-2009, 18:23

weet iemand welke races wel live worden uitgezonden? Huh?

belgindy, 15-09-2009, 18:43

geen meer !

kb14, 15-09-2009, 19:57

Furieus dom

xkruiserx, 16-09-2009, 17:51

Fout homestead zal live worden uitgezonden. ik vind het gezeur over niet live niet terecht ik denk als de race om 02.00 (Nederlandse tijd) begint en ze doen het live dan kijken er miss nog maar 40000 en dat is voor rtl niet aantrekken. Champcar was op sbs 6 ook niet live en daar hoor ik niemand over. Wat jullie van Kalf vinden, vind ik ook hij praat onzin uit of onrelevante informatie.


St. Petersburg
St. Petersburg
Zaterdag - 24 Oktober
16:55 Vrije training 1 
21:05 Kwalificatie 
Zondag - 25 Oktober
16:40 Warm-up 
19:30 Race 

Race St. Petersburg
test
1. J. Newgarden 2:06:12
2. P. O’Ward 2:06:16
3. S. Dixon 2:06:18
4. S. Bourdais 2:06:20
5. R. Hunter-Reay 2:06:22
Volledige uitslag

IndyCar Series stand

Officiële sites