Volgende Race: XPEL Grand Prix at Road America, 21 Juni
Justin Wilson, Watkins Glen

Justin Wilson plaatst Dale Coyne Racing voor tweede maal op eerste startrij

Geplaatst
Gewijzigd
Geschreven door
Voor het tweede jaar op rij zal Justin Wilson op Watkins Glen vanaf de eerste startrij vertrekken. Met indrukwekkende tijden op de hardere banden wist Justin Wilson zich voor de Fast Six te kwalificeren. In dit laatste segment wist de Brit opnieuw snelle tijden te noteren, al was het gat met de poletijd van Ryan Briscoe groot; zes tienden scheidde beide coureurs. Met deze tweede startplaats start Justin Wilson voor de tweede maal dit seizoen vanaf rij één.

“Het was een goede dag vandaag. Ik ben erg blij met deze tweede startpositie", begon een opgetogen Wilson. "Het is geweldig voor het team om opnieuw op de eerste startrij te staan. Ryan Briscoe heeft het erg goed gedaan vandaag. Hij was erg snel en ik denk niet dat we zijn tijden konden evenaren.”

“Tijdens het eerste segment hebben we moed getoond door niet op de zachtere banden te rijden in tegenstelling tot alle andere coureurs, maar we kwamen er mee weg. Dit had ons verderop in de kwalificatie moeten helpen, maar helaas konden we er niet van profiteren toen het moment daar was. Het lijkt er absoluut op dat deze sneller zijn, dus dat is dan een voordeel voor de race morgen. Hopelijk zullen we een goede race hebben. Als we foutvrij kunnen rondrijden, zouden we in goede vorm moeten zijn.”

FotografieMichele-Marie Beer / OpenWheelWorld.net
Deel op Social Media
reacties Nog géén reacties