OpenWheelWorld.net Home
scott dixon
linker balk
Volgende Race
Grand Prix of St. Petersburg
07 Maart, 19:00 CET

Poll
Rijdt James Hinchcliffe in 2021 weer fulltime IndyCar?
79% 79% Ja
21% 21% Nee, alleen parttime
0% 0% Nee, helemaal niet meer


Foto v/d week
Surfers Paradise gaat niet alleen om racen

OpenWheelWorld.net

Castroneves vrijgesproken van belastingfraude

Helio Castroneves, Detroit Helio Castroneves is vandaag in bij de rechtbank in Miami vrijgesproken van belastingfraude. De jury vond de Braziliaanse coureur van alle zeven aantijgingen onschuldig. Ook de zus van Castroneves en advocaat zijn vrijgesproken. Penske heeft een extra vrachtwagen naar Long Beach gereden om een extra wagen te brengen. Castroneves neemt vanaf zaterdag de #3-wagen over, terwijl de extra wagen dan voor Will Power is.

Helio Castroneves gaat daarmee in één dag van de beklaagdenbank terug naar zijn werk als autocoureur. De tweevoudig Indy 500-winnaar kan niet wachten tot het zover is: "Dit waren duidelijk de langste zeven weken van mijn leven, maar ik moet God, de rechter en de jury bedanken voor hun eerlijke behandeling van mij. Ik hou van dit land, ik hou van mijn geld verdienen door race wagens te besuren, en ik hou van het feit dat ik zo door kan blijven gaan. Het is alles wat ik ken, en ik ben mijn advocaten, mijn familie en alle fans zo dankbaar voor hun ondersteuning in de afgelopen zeven weken. Ik kan niet wachten tot ik in Long Beach ben en mijn werk weer kan doen."

Het wordt gelijk de eerste keer dat Helio Castroneves in een IndyCar zit sinds Surfers Paradise in oktober 2008.

Share |
Geplaatst
Gewijzigd 17-04-2009, 21:26
Geschreven door
Fotografie Andrew Bussa / OpenWheelWorld.net


  7 reacties !

Modest71, 17-04-2009, 20:42

Nou hij gaat weer racen, maar vraag me alleen af; wagen drie?

Even wat anders.. wie weet poletijd van vorig jaar hier?

Patrick, 17-04-2009, 21:06

Ik denk dat hij voor dit weekend niet meer de #3 kan krijgen, die heeft Power al. Maar ik verwacht hem in Kansas zeker weer terug in de #3.

Ben benieuwd of ze dan inderdaad het hele seizoen drie wagens in gaan zetten.

Poletijd vorig jaar was 1:06.902 (van Justin Wilson), maar dat was toen natuurlijk met de (veel snellere en mooiere) Champ Car Panoz DP01. Voor hele kwalificatieresultaat van vorig jaar, zie http://www.openwheelworld.net/pages/race_results.php?id=165&s=Q2. Knipoog

Wouter, 17-04-2009, 21:07

Hopelijk gaat Penske drie wagens inzetten, wat het zou zonde zijn als Will Power opeens zonder stoeltje komt te zitten. Het wordt wel verwacht dat er die derde wagen komt.

Goed dat Helio vrijgesproken is, van wat ik ervan gelezen heb leek het me niet dat hij bewust probeerde de boel te belazeren.

237.498 mph, 17-04-2009, 21:14

De IMS Radio Network meldde dat dat Penske mogelijk een extra truck had meegebracht met een derde wagen, voor het geval Helio nog voor het weekend vrijgesproken zou worden. Wel wisten ze met enige zekerheid te melden dat Roger Penske drie wagens zal inzetten tijdens dit jaars Indy.
Ben opgelucht dat ie vrijgesproken is.

Modest71, 17-04-2009, 22:31

Hartelijk dank Patrick.

Ze reden nu 1:11 bij eerste training en blijkt wel dat Panoz DP01 zeer gemist word. Ik geloof zelfs dat ze allemaal opgekocht zijn door 1 iemand.(maar ja)

Patrick, 17-04-2009, 22:45

Ik vind het inderdaad ook erg jammer dat de DP01 niet meer gebruikt wordt en dat we het moeten doen met deze gevallen, echt een enorme stap terug op elk gebied.

Ben Johnston heeft een aantal DP01's gekocht voor zijn Green Prix serie (waar we sinds begin december niets meer van hebben gehoord). Verder zijn er een aantal verkocht aan particulieren, die er zelf mee willen racen, maar volgens mij staat een deel van de wagens nog bij de Champ Car teams zelf.

In 2007 heb ik een aantal teams bezocht en toen viel me op dat veel teams nog oude wagens hadden staan. Zo had HVM nog oude Lola's en zelfs een wagen uit 1998-1999 staan, Walker Racing had toen nog een Lola en bij Conquest Racing stonden de Lola's zelfs nog in de workshop tussen de werkbanken. Ze hadden daar trouwens ook nog de Reynard waarmee Zanardi in 2003 zijn demorondjes op Lausitz mee reed. Dus op die fiets hebben ook een aantal teams nog hun DP01's bewaard. Knipoog

Modest71, 17-04-2009, 23:42

Wow,... leuk om te weten.

Ja, ik geloof dat het dan Dhr Johnston is geweest.

Persoonlijk vond ik Champcar en de auto's mooier dan F1. Vooral die van Robert.

Nou het nieuws is hierboven al weer geplaatst. Toch derde auto maar Will mag deze sturen.


Barber Motorsports Park
Barber Motorsports Park
Maandag - 2 November
 16:00 Sessie 1

Barber Motorsports Park
1. R. VeeKay 1:05.615
2. C. Herta 1:05.738
3. P. O’Ward 1:05.905
4. A. Rossi 1:06.017
5. J. Harvey 1:06.099
Volledige uitslag

IndyCar Series stand

Officiële sites