OpenWheelWorld.net Home
scott dixon
linker balk
Volgende Race
Grand Prix of St. Petersburg
07 Maart, 19:00 CET

Poll
Rijdt James Hinchcliffe in 2021 weer fulltime IndyCar?
79% 79% Ja
21% 21% Nee, alleen parttime
0% 0% Nee, helemaal niet meer


Foto v/d week
Surfers Paradise gaat niet alleen om racen

OpenWheelWorld.net

Solide start IndyCar Series uitzendingen op RTL 7

RTL GP De serie uitzendingen van de IndyCar Series op RTL 7 kende gisteren met de seizoensopener in de straten van St. Petersburg een solide start. Niet alleen bleek het commentaarduo Allard Kalff en Rick Winkelman de race van goed commentaar te voorzien en kregen fans de mogelijkheid om vragen te stellen over de in Nederland nog onbekende IndyCar Series, ook waren de kijkcijfers zeker niet verkeerd.

Ondanks dat de uitzending op RTL 7 pas de donderdag voor het raceweekend bekend werd gemaakt en in de tv gidsen ontbrak, zagen er volgens Stichting Kijk Onderzoek zondagavond 226.000 kijkers hoe Ryan Briscoe de race won en Robert Doornbos als elfde finishte. Daarmee was deze uitzending na de samenvatting van de Formule 1 GP of MaleisiŽ het best bekeken RTL 7 programma van de zondag en het op twee na best bekeken RTL 7 programma van het weekend.

Share |
Geplaatst
Gewijzigd 06-04-2009, 15:28
Geschreven door
Fotografie RTL


  7 reacties !

Modest71, 06-04-2009, 21:21

Dat is goed nieuws voor continuiteit Glimlach
En er mag ook vermeld worden dat reclame voor de wedstrijd ook maar 1,5/2dag(en) van tevoren was.
Top!

jossevb, 07-04-2009, 09:19

Misschien zenden ze straks wel meer dan 10 races live uit

Modest71, 07-04-2009, 11:32

Zou denk ik niet kunnen ivm ABC.
Die anderen zijn van Versus.

237.498 mph, 07-04-2009, 13:17

Ik denk juist wel, want eerder stond op deze site op: 02-04
"Update: IndyCar Series races dit jaar live op RTL 7"
"Indien de uitzendingen goed worden bekeken is het mogelijk dat de zender meer dan de huidige tien races live uit zal zenden."
Dus wie weet?

Patrick, 07-04-2009, 22:29

ABC en Versus spelen op dat gebied geen rol, de internationale uitzendrechten van de IndyCar Series zijn in handen van ESPN International en zij verkopen die zeg maar weer door aan RTL. ABC en Versus spelen op dat gebied geen rol.

Als ik zo naar de races die niet zijn geselecteerd voor live-uitzending, valt me op dat al die races of in de Mountain of Pacific tijdzones (8 of 9 uur tijdsverschil) liggen, of dat het om races gaat die in de avond worden gereden, wat voor ons in Nederland dus betekend dat het ergens midden in de nacht valt. Dat zal de redenatie zijn, verwacht ik.

Het viel me afgelopen race wel op dat Rick Winkelman Long Beach noemde in het rijtje live uitzendingen. Ik zal dit nog checken bij RTL. Voorlopig zijn de overige IndyCar Series uitzendingen nog niet in de lange termijnplanning van RTL gezet, dus het is nog even afwachten.

Maar eigenlijk vind ik dat Long Beach zeker uitgezonden moet worden. Het is eigenlijk de Monaco race van Noord-Amerika met een prachtige omgeving, een geweldige sfeer, een uitdagende baan voor de coureurs, alleen moet ik ook zeggen dat de races meestal niet best zijn.

thedoctor46, 09-04-2009, 10:32

RTL zal de komende drie IRL races live uitzenden:
Zo 19 apr 22.20-00.15 uur RTL GP: Indy Car Racing: Long Beach LIVE

Zo 26 apr 23.00-01.00 uur RTL GP: Indy Car Racing: Kansas LIVE

En natuurlijk de klassieker! Indy 500

Patrick, 09-04-2009, 23:39

Goed nieuws, bedankt!


Barber Motorsports Park
Barber Motorsports Park
Maandag - 2 November
 16:00 Sessie 1

Barber Motorsports Park
1. R. VeeKay 1:05.615
2. C. Herta 1:05.738
3. P. OíWard 1:05.905
4. A. Rossi 1:06.017
5. J. Harvey 1:06.099
Volledige uitslag

IndyCar Series stand
test
1. S. Dixon 537
2. J. Newgarden 521
3. C. Herta 421
4. P. OíWard 416
5. W. Power 396
Volledige standen

OfficiŽle sites