Robert Doornbos, Homestead

Robert Doornbos draait eerste ronden op oval

Geplaatst
Gewijzigd 25-02-2009, 09:17
Geschreven door
Robert Doornbos heeft zijn eerste ronden op een oval afgelegd. Samen met de drie andere rookies mocht hij op maandag een extra test afleggen om ervaring op te doen in de IRL wagen. Doornbos maakte gretig gebruik van de mogelijkheid en legde 111 ronden af. De Rotterdammer moest even wennen aan de snelheden die op een oval bereikt worden, maar kon zijn test goed afsluiten. Dinsdag kan Doornbos zich vergelijken met de ervaren coureurs als het hele IRL-veld zal testen.

In het persbericht van Newman/Haas/Lanigan bevestigde het team dat Milka Duno bij deze test de derde wagen van het team zal besturen.

"Op een oval rijden is echt anders dan ik had verwacht", zei Doornbos. "Het voelde alsof ik naar een nieuwe school moest gaan. Ik wist niet echt wat ik moest verwachten maar het team hielp me door veel informatie te geven. Toch moet je het zelf doen. De eerste vijf ronden vroeg ik mij echt af waar ik terecht gekomen was! Maar dat was omdat je een bepaalde snelheid moet hebben en als je dat hebt is het pas leuk. We eindigden de dag goed en ik kan tevreden naar bed gaan. Dit was het snelste dat ik ooit gereden heb in een racewagen en daar ben ik trots op. Nu wil ik sneller en sneller gaan!"

FotografieIMS
Deel op Social Media
reacties 10 reacties:
dnhems
24-02-2009, 10:24
230 Mph is ook niet niks.
burens
24-02-2009, 10:59
Ben benieuwd hoe hij het tussen de gevestigde orde doet.

Ben in ieder geval blij dat hij er weer bij is.
dnhems
24-02-2009, 11:15
Ja ik ook!, volg hem echt al jaren.
ik denk dat hij het wel goed zal gaan doen en een verassend eerste jaar mee zal maken, niet zo'n jaar als in de Champ Car series...maar zeker wel een leuke plaats in de middelste regio van het veld.
Vraag me ook af of Robert nu de Superleague Formula laat voor wat het is, of dat hij daar ook aan mee gaat doen, ik hoop het wel!
burens
24-02-2009, 11:39
Ik denk niet dat RD met SF races meedoet. te veel overlap.
bijv 27/28-06 SF race Magny-cours - Indy Richmond Raceway
02-08 SF race Donington Park - Indy Kentucky Speedway

Maar ja je weet het nooit racen zit nu eenmaal in zijn bloed dus voor hetzelfde geld is er voor die 2 races een invaller bij AC Milan.
Friet-zoervleis
24-02-2009, 15:49
Nergens te vinden of hij de beste was van die 3.
Wouter
24-02-2009, 15:51
Tijden zijn helaas niet bekend gemaakt. Ook geen foto's, al is er wel een foto opgedoken van de wagen van Milka Duno:
http://img5.imageshack.us/img5/1842/milka.jpg
burens
24-02-2009, 16:13
www.tracksideonline.com/photos/index.php?cid=439

hier een link met foto's waaronder RD en zijn auto met Bobby D op de sitepod.

ook is er een scherm te zien met de tijden van oa Junior Strous

dnhems
24-02-2009, 16:59
En er is ook nog niets duidelijk over eventueel een zender in NL die het seizoen gaat uitzenden he?
fred
24-02-2009, 21:20
je kan de test volgen op de site van de irl
237.498 mph
26-02-2009, 01:28
Klopt! Test te volgen op http://www.indycar.com/ of http://www.indy500.com/. Op deze sites kon je vorig jaar ook de Indy Lights wedstrijden, de IRL qualificaties en de races live volgen. Ook de gehele maand mei waren er live beelden van de trainingen op Indianapolis te zien. Misschien dat Sport1 achter de decoder de wedstrijden live gaat uitzenden net als vorig seizoen.
Als RD een contract heeft voor dit hele seizoen in de IRL, zien we hem zeker niet in de SF rijden. Robert wil hier vlammen.

Volgende Race
Detroit
Detroit
Vrijdag - 11 Juni
23:00 Vrije training 1
Zaterdag - 12 Juni
17:00 Kwalificatie
20:05 Race
Zondag - 13 Juni
15:15 Kwalificatie 2
18:50 Race 2
Poll
Wie wint de 105e Indy 500?
13% 13% Scott Dixon
3% 3% Colton Herta
67% 67% Rinus Veekay
2% 2% Ed Carpenter
1% 1% Tony Kanaan
8% 8% Helio Castroneves
1% 1% Takuma Sato
1% 1% Josef Newgarden
1% 1% Simon Pagenaud
4% 4% Een andere coureur
IndyCar Series Races
Verenigde Staten
Barber Motorsports Park
18-04
Verenigde Staten
Texas Motor Speedway
02-05
Verenigde Staten
Texas Motor Speedway
02-05
Verenigde Staten
Indianapolis Infield
15-05
Verenigde Staten
Indianapolis
30-05
Verenigde Staten
Road America
20-06
Verenigde Staten
14-08
Verenigde Staten
12-09