OpenWheelWorld.net Home
scott dixon
linker balk
Volgende Race
Grand Prix of St. Petersburg
07 Maart, 19:00 CET

Poll
Rijdt James Hinchcliffe in 2021 weer fulltime IndyCar?
79% 79% Ja
21% 21% Nee, alleen parttime
0% 0% Nee, helemaal niet meer


Foto v/d week
Surfers Paradise gaat niet alleen om racen

OpenWheelWorld.net

Update 2: Dario Franchitti bij bewustzijn na zware crash Houston

Dario Franchitti, Mid-Ohio De laatste ronde van de tweede race in Houston is opgeschikt door een zwaar ongeluk. Dario Franchitti crashte hard nadat hij gelanceerd werd over de wagen van Takuma Sato. Zijn wagen vloog op hoge snelheid de hekken in en spatte in veel onderdelen uiteen. Franchitti kon alleen met hulp van het Holmatro safety team uit zijn wagen gehaald worden. Op weg naar het medisch centrum kwam het bericht naar buiten dat Dario bij bewustzijn was en klaagde op pijn aan zijn enkels en rug. De Schot wordt naar een lokaal ziekenhuis gebracht.

Volgens eerste berichten zijn ook toeschouwers in de tribune vlakbij bocht 6 geraakt door rondvliegende brokstukken. Er zouden 15 personen behandeld worden zonder serieuze verwondingen.

Naast Sato raakte ook EJ Viso betrokken bij de crash. Viso en Sato konden te midden van de ravage ongedeerd uit hun wagens stappen.

Update: Volgens het lokale tv-station KTRK-13 zijn er dertien gewonden gevallen op de tribune, waarvan er twee zijn afgevoerd naar het ziekenhuis. Het zou in alle gevallen gaan om lichte verwondingen.

Update 2: IndyCar dokter Michael Olinger heeft bevestigd dat Franchitti een ruggenwervel en zijn rechter enkel heeft gebroken. De ruggenwervel hoeft niet geopereerd worden en zal zich natuurlijk moeten herstellen. Franchitti zal komende nacht wel moeten overnachten in het Memorial Hermann Texas Medical Center van Houston.





Share |
Geplaatst
Gewijzigd 07-10-2013, 00:35
Geschreven door
Fotografie Ron Bijlsma Photography


  12 reacties !

fanvanindycars, 06-10-2013, 22:14

Wat een heftige chrash Treurig
Gelukkig(voor als nog)geen ernstige verwondingen..nooit leuk om te zien.
De stukken hek lagen boven in de tribune en je zag de mensen gelijk heftig zwaaien..

luk1, 07-10-2013, 11:26

Da's een oval-crash zoals Townsend Bell zegt, echt heftig Right... Volgens mij vliegt er zelfs een wiel door de lucht in één van de replay's als ik het goed zie Verbazing Eens een vraagje dat off-topic is: wie zou Franchitti's vervanger dan moeten worden in Fontana? Want ik kan op bijna geen namen komen.

fanvanindycars, 07-10-2013, 12:15

@luk1:Ik noem een Rubens Barrichello of Mike Conway.Als ik het goed heb begrepen komt JR Hildebrand in de wagen van Conway in Fontana dus komt Conway vrij.
Persoonlijk zou ik Carlos Munoz in de auto zien.

luk1, 07-10-2013, 13:04

@fanvanindycars: Hildebrand keert wel terug in de Indycar Series, maar hij vervangt wel Luca Filippi in de #98 auto (dus BHA en niet DCR). Conway wil niet meer op ovals rijden. Barrichello of Munoz? Dat zou niet slecht zijn.

Patrick, 07-10-2013, 13:16

Voorlopig gaat alle aandacht uit naar de situatie van Franchitti en de toeschouwers, nog niet naar de vervanger.

Maar ik denk niet dat het een Barrichello of Muñoz. Zeker voor een 500-mijler moet je gewoon een echte veteraan hebben, dus dan zou ik denken aan Alex Tagliani en Townsend Bell. Bruno Junqueira kwam ook in me op, maar die rijdt dat weekend al de Petit Le Mans.

Aangezien Muñoz vrijwel rond lijkt te zijn met Andretti Autosport voor volgend jaar, zou ik helemaal verrast zijn wanneer Ganassi hem een kijkje in hun keuken zou geven...

fanvanindycars, 07-10-2013, 19:56

@luk1.. Right... Sorry je hebt helemaal gelijk..ff vergeten dat Conway niet meer op de ovals wil.

@Patrick..Gezien het veteraan verhaaltje daar ben ik het nog niet zo mee eens..Munoz heeft de Indy500 super gereden dus wel bewezen dat ie het aankan.
Gezien het Andretti verhaal moet ik je wel gelijk geven..maar ja de wonderen zijn...

Dan Tags maar in de wagen Knipoog

Patrick, 07-10-2013, 21:45

fanvanindycars> Ik moet zeker zeggen dat Muñoz het bijzonder goed heeft gedaan tijdens de Indy 500, ik was toen vrij kritisch over zijn kansen, maar hij heeft me volledig ongelijk gegeven. Maar uiteindelijk heeft Muñoz gewoon weinig ovalervaring met deze wagens en Ganassi is niet bepaald het team dat erg van de rookies is, tenminste, niet met de Target wagens!

Voeg trouwens Tomas Scheckter en Alex Lloyd ook maar toe aan het lijstje kanshebbers. Erg 'toevallig' Twitterde Schecker rond vandaag 12:00 uur dat hij op Londen Heathrow stond en vergeet niet dat hij in 2003 een seizoen voor Ganassi heeft gereden!

brabantsneutje, 07-10-2013, 23:46

En Ryan Briscoe dan? die heeft indy gereden voor Ganassi, nu opeens geen optie meer?

luk1, 08-10-2013, 10:01

@brabantsneutje: Briscoe kan geen Indycar-races meer combineren met zijn ALMS-seizoen.

fanvanindycars, 08-10-2013, 10:18

Of Target in to de Rookies is dat weet ik eerlijk gezegd niet.
Maar Tomas Scheckter....ik kan nou niet zeggen dat ik dat zo'n supertalent vind.
Misschien dat Tagliani toch de beste optie is.Ook gezien de ervaring met deze auto's.

Wolf_pd, 14-10-2013, 22:56

Terugkomend op de crash, had het design van de wagen dit niet moeten voorkomen?

fanvanindycars, 15-10-2013, 07:26

@Wolf_pd:Gezien het "Pack racing" misschien wel maar in dit geval is het snelheidsverschil te groot om zoiets te voorkomen denk ik.


Barber Motorsports Park
Barber Motorsports Park
Maandag - 2 November
 16:00 Sessie 1

Barber Motorsports Park
1. R. VeeKay 1:05.615
2. C. Herta 1:05.738
3. P. O’Ward 1:05.905
4. A. Rossi 1:06.017
5. J. Harvey 1:06.099
Volledige uitslag

IndyCar Series stand

Officiële sites