Will Power Crash

Update 2: Megacrash legt IZOD IndyCar World Championships stil (schokkende foto's)

Geplaatst
Gewijzigd 27-09-2022, 10:38
Geschreven door
Een megacrash in de elfde ronde va de IZOD IndyCar World Championships heeft de race vroegtijdig met een rode vlag stilgelegd. Maar liefst vijftien wagens waren in het incident betrokken, nadat Wade Cunningham met een andere wagen in aanraking was gekomen en midden in Bocht 1 spinde. Van de dertien gestrande wagens konden er twaalf relatief ongewond uitstappen, alleen rondom de conditie van Dan Wheldon is veel onzekerheid.

De coureurs betrokken in het incident zijn:

* James Jakes
* Vitor Meira
* Wade Cunningham
* JR Hildebrand
* Townsend Bell
* Jay Howard
* Tomas Scheckter
* Charlie Kimball
* Paul Tracy
* EJ Viso
* Dan Wheldon
* Alex Lloyd
* Pippa Mann
* Will Power
* Buddy Rice

Update: Het is bevestigd dat Dan Wheldon is afgevoerd per helikopter naar het ziekenhuis. Ook zijn familie is hier heen gebracht.

Van de coureurs die relatief OK waren zijn ook Pippa Mann en Alex Lloyd per ambulance naar het ziekenhuis gebracht voor verdere evaluaties.

Met het uitvallen van Will Power is Dario Franchitti automatisch de 2011 IZOD IndyCar Series kampioen.

OpenWheelWorld.net fotofgraaf Steffen 'Gib Stoffmann' Braeutigam en Michael Pina hadden het bizarre incident in hun focus en maakten een schokkende fotoreportage.

Update 2: Ook Will Power is afgevoerd naar het ziekenhuis, hij klaagde over pijn in zijn onderrug.

Meer informatie volgt wanneer deze beschikbaar is.



Foto's van de schokkende crash in Las Vegas


FotografieGib Stoffmann / OpenWheelWorld.net
Deel op Social Media
reacties 20 reacties:
xkruiserx
16-10-2011, 22:45
ik mag het eigenlijk niet zeggen daar die foto is echt gaaf. Met alle respect
Modest71
16-10-2011, 22:46
Hoi Patrick,
Dankzij sponge99f1:

http://www.youtube.com/watch?v=YcAZ7I_lk7M

Ik hoop dat Dan ok is, maar inderdaad zeer onduidelijk over zijn situatie/gezondheid.
sponge99f1
16-10-2011, 22:46
heb de onboard van de vliegende power gezien Verbazing echt afschuwelijk
fanvandoornbos
16-10-2011, 22:52
@xkruiserx:sorry maar als je hier naar de MOGELIJKE dood van Wheldon kijkt is ie dan nog zo gaaf?? Heb nog steeds een knoop in mijn maag.Doet me denken aan Greg Moore..staat op het netvlies..bah
Modest71
16-10-2011, 22:53
fanvandoornbos, is dat al bekend gemaakt dan? Ik weet nog niets. Op basis daarvan vind ik jouw uitspraak nog veel erger.
fanvandoornbos
16-10-2011, 22:59
@modest71:Hallo ik zeg toch ook ALS!! ALS!!
Marten
16-10-2011, 23:08
de complete airbox en rolbeugel is van die auto afgerost, dit ziet er helemaal niet goed uit
Modest71
16-10-2011, 23:08
Ik mag dingen "vinden" en/of anders zien. Hij zegt met alle respect en de woorden dat hij dat "eigenlijk" niet mag zeggen. Foto niet 'gaaf' dan of niet goed genomen? Gaan we nu discussie hebben dat er niets van nieuws een mening gegeven mag worden? Het gaat om de impact en verslaggeving.

Relax.

Ps: Dankzij de foto is goed te zien dat Power zeker 2 a 3 meter hoog de lucht in is. Niet best voor zijn eerdere crash ervaringen.
Marten
16-10-2011, 23:16
iemand trouwens een goede werkende link voor mij?
fanvandoornbos
16-10-2011, 23:22
@modest:laten we der maar over ophouden en hopen dat alles goedkomt..sommige dingen kun je beter denken en niet zeggen..mijn excuses iig als ik iemand heb beledigt..
fanvandoornbos
17-10-2011, 00:00
Op twitter beginnen nu berichten te zwerfen die niet hoopvol zijn
Modest71
17-10-2011, 00:02
Hij is overleden.

R.i.p. Dan Weldon.
Pijnlijk en triest.
fanvandoornbos
17-10-2011, 00:03
Gadverdamme..vreselijk..Sterkte voor al zijn naasten..
valensia
17-10-2011, 00:04
Had't ook gevonden op zijn engelse wiki

R.i.p. Dan Wheldon

sterkte gewenst aan zijn gezin en familie
Wouter
17-10-2011, 00:06
Bekend gemaakt door Randy Bernard. Dit is ziek. R.I.P. Dan.
Marten
17-10-2011, 00:13
toen ik die foto's zag van zijn auto zonder rolbeugel wist ik al genoeg eigenlijk. gadverdamme wat is dit naar.
Wouter
17-10-2011, 01:10
Wij hebben besloten de betreffende foto zonder rolbeugel te verwijderen.
fanvandoornbos
17-10-2011, 01:22
@o.o.w:respect
Wolf_pd
17-10-2011, 08:20
Ik zie in de video twee auto's echt gruwelijk door de lucht vliegen. Power komt er gezien zijn vlucht nog genadig van af. Wheldon (als ik het goed heb) klapt achter op iemand anders en wordt gelanceerd werkelijk... Heb er met verbazing en schok zitten kijken.

Volgende Race
St. Petersburg
St. Petersburg
Vrijdag - 3 Maart
15:00 Vrije training 1
Zaterdag - 4 Maart
16:00 Vrije training 2
20:15 Kwalificatie
Zondag - 5 Maart
15:00 Warm-up
18:30 Race
Poll
Wie wordt de 2022 IndyCar kampioen?
50% 50% Will Power
38% 38% Josef Newgarden
13% 13% Scott Dixon
0% 0% Marcus Ericsson
0% 0% Alex Palou
IndyCar Series Races
Verenigde Staten
Texas Motor Speedway
02-04
Verenigde Staten
Barber Motorsports Park
30-04
Verenigde Staten
Indianapolis Road Course
13-05
Canada
16-07
Verenigde Staten
Indianapolis Road Course
12-08
Verenigde Staten
03-09