OpenWheelWorld.net Home

James Hinchcliffe loopt verwondingen op aan zijn bovenbeen

James Hinchcliffe is niet ongeschonden uit zijn zware crash van de maandagmiddag (lokale tijd) gekomen. De Schmidt Peterson Motorsports heeft verwondingen opgelopen aan één van zijn bovenbenen, al heeft IndyCar niet officieel bevestigd om wat voor verwondingen het gaat. Wel kon de raceklasse bevestigen dat Hinchcliffe is afgevoerd naar het Methodist Hospital, waar hij op dit moment wordt geopereerd.

Update: IndyCar heeft inmiddels bevestigd dat Hinchcliffe in stabiele conditie naar het ziekenhuis is afgevoerd en dat het om het linker bovenbeen gaat dat gewond is geraakt. Nog steeds is er geen duidelijk rondom de aard van de verwondingen.

Update 2: De operatie van Hinchcliffe is geslaagd en hij is overgebracht naar de intensive care van het Methodist Hospital.

Meer informatie volgt wanneer deze beschikbaar is.

Share |
Geplaatst 18-05-2015, 21:11
Gewijzigd 19-05-2015, 09:15
Geschreven door P. Straver
Fotografie IMS

Copyright © 2004-2019 OpenWheelWorld.net

  9 reacties !

Gerjan, 18-05-2015, 21:34

Ik ga mij zo langzamerhand af vragen of de wedstrijd wel op deze manier plaats gaat vinden.....

valensia, 18-05-2015, 23:06

Tuurlijk, met 50cc rotaxblokjes

fanvanindycars, 19-05-2015, 07:29

Als ik naar de on-board beelden kijk lijkt t of de rechter voorwielophanging het begeeft...

Patrick, 19-05-2015, 09:19

fanvanindycars> Dat idee had ik ook direct, je ziet iets in de rechter voorwielophanging omhoogschieten. Dat kan ook betekenen dat er links achter een probleem is, maar op de beelden van buiten zie je niets links achter gebeuren.

Dit heeft trouwens niets te maken met de aero kits. De voorwielophanging is gewoon dezelfde dan die de afgelopen jaren is gebruikt. Gewoon een kwestie van pech voor Hinch...

luk1, 19-05-2015, 09:27

Als er een vervanger is voor Hinchcliffe (ik denk dat dat het geval zal zijn), zal de wagen dan worden teruggezet? Volgens mij wel ... Huh?

fanvanindycars, 19-05-2015, 09:43

@Patrick Als je ziet hoe stijf die rechterkant eerst veert en daarna zo losjes in vergelijking met de linkerzijde dan lijkt t mij de ophanging...en wat betreft de aero kits,ook hier bij het achterwaarts gaan kiest zijn wagen het luchtruim maar komt niet zo hoog omdat zijn snelheid al behoorlijk minder is. Ik vermoed dat ze bij het ontwerpen hier niet naar gekeken hebben.

Patrick, 19-05-2015, 09:55

fanvanindycars> Precies, dat dacht ik ook, ik ga dus ook uit van een voorwielophanging die faalde.

Ik ben het alleen niet met je eens op gebied van het opstijgen. De wagen vloog op z'n kop terwijl deze zijwaarts gleed, niet zoals bij Castroneves, Newgarden en Carpenter achterwaarts. In dit geval is het vrij logisch dat als er wind onder de wagen komt, deze zegmaar 'om waait'.

Wat de vervanger van Hinchcliffe, de naam van Katherine Legge wordt door Marshall Pruett van Racer genoemd. Het zal wel betekenen dat de #5 achteraan moet starten, samen met Davison die ook zijn eigen wagen niet kwalificeerde.

fanvanindycars, 19-05-2015, 21:09

FF de moeite waard om te lezen! Hinchcliffe heeft heel veel geluk gehad!! http://www.racer.com/indycar/item/116939-indy-500-hinchcliffe-saved-from-serious-injuries

valensia, 19-05-2015, 22:07

gewoon een wishbone door zijn been heen......, ernstig


Volgende Race

Poll
Met welk cijfer beloon je de 103e Indianapolis 500?
8% 10
15% 9
35% 8
35% 7
0% 6
4% 5
0% 4
0% 3
0% 2
4% 1


Zoeken

Foto v/d week



RSS Feed


Texas Motor Speedway
Vrijdag - 7 Juni
02:00 Vrije training 1 
21:00 Vrije training 2 
Zaterdag - 8 Juni
00:45 Kwalificatie 1 
Zondag - 9 Juni
02:45 Race 

Race Texas Motor Speedway
1. J. Newgarden 1:55:08
2. A. Rossi 1:55:09
3. G. Rahal 1:55:10
4. S. Ferrucci 1:55:10
5. R. Hunter-Reay 1:55:11
Volledige uitslag

Coureurskampioenschap
1. J. Newgarden 367
2. A. Rossi 342
3. S. Pagenaud 319
4. S. Dixon 278
5. T. Sato 272
Volledige standen

Officiële sites

Bezoek OpenWheelWorld op Facebook Bezoek OpenWheelWorld op Twitter