OpenWheelWorld.net Home

Pippa Mann met roze Dale Coyne Racing bolide in de Indy 500

Dale Coyne Racing zet net als vorig jaar voor Pippa Mann een derde wagen in voor de Indianapolis 500. De wagen zal in een zeer opvallende roze kleurstelling worden gestoken, waarmee het team geld in zal zamelen voor Susan G. Komen, een stichting dat zich inzet voor extra onderzoek naar borstkanker. Via een speciale website kunnen fans geld doneren voor dit goede doel.

ďDale Coyne Racing heeft een fantastische crew voor de #63 bolide en ik kan Dale en het team niet genoeg bedanken voor hun steun in dit project,Ē verklaarde Mann. ďWe zullen niet alleen racen voor posities, maar ook voor het vinden van een middel tegen borstbanker. Ik heb mijn helmdesign altijd goed beschermd, zoiets verander je niet vaak. Maar ik vond het wel een goed idee om het voor een erg goed doel te veranderen, zodat we het na de race kunnen veilen. Ik ben erg trots om deel te zijn van dit programma en om geld in te zamelen voor Susan G. Komen.Ē

Naast de helm die geveild gaat worden, kunnen fans ook geld doneren via een speciale actiesite: www.racewithpippa.com.

Voor Mann wordt het de derde Indianapolis 500, nadat ze eerder in 2011 en 2013 aan de start stond van de legendarische race. Veel succes kende ze niet in haar eerste twee starts, ze kwalificeerde zich als 32ste en 30ste, terwijl ze alleen in 2011 de finishvlag zag, die ze als twintigste passeerde. Vorig jaar raakte ze al in de 46ste ronde de muur, wat vroeg een einde aan haar race bracht.

Share |
Geplaatst 01-05-2014, 20:53
Gewijzigd 01-05-2014, 21:17
Geschreven door P. Straver
Fotografie IMS

Copyright © 2004-2019 OpenWheelWorld.net

  18 reacties !

valensia, 02-05-2014, 22:21

wel weer een extra autootje, strijd om de grid is altijd rpet

IndyRookie2011, 05-05-2014, 08:09

Hoeveel officiŽle deelnemers zijn er nu inmiddels?

Patrick, 05-05-2014, 09:29

We zitten nu op 32 wagens, dus om een blamage te voorkomen is IndyCar nog hard op zoek naar een extra wagen. Er gaan geruchten dat KV Racing een vierde wagen gaan inzetten, via een omweg betaald door IndyCar zelf.

Trouwens heb ik bij de wagen van Pippa Mann ook sterke vermoedens dat dit een door IndyCar betaalde wagen is. Je kunt moeilijk geld inzamelen voor een goed doel, zonder dat de rekeningen voor die wagen betaald worden...

Dus het is nog even afwachten tot de 33ste inschrijving voordat de officiŽle deelnemerslijst vrij wordt gegeven.

heliofan3, 05-05-2014, 17:59

Carlos Huertas gaat wellicht de Indy 500 rijden maar ik heb ook vernomen dat zowel Vautier als Viso nog bezig zijn om een IndyCar zitje proberen te bemachtigen voor de Indy 500... Ik heb zo het idee dat beide er niet in zullen slagen, wie weet toch nog een zitje voor Jaques Lazier of Bia Figuerado?

psixty4, 05-05-2014, 21:52

Zanardi heeft dat weekend al verplichtingen op Silverstone, dus die hoeven ze niet te bellen.

Cool

Patrick, 05-05-2014, 22:35

Het is zo goed als zeker dat James Davison een vierde KV Racing bolide krijgt. Het lijkt alleen een kwestie van een officiŽle bevestiging krijgen...

heliofan3, 05-05-2014, 23:33

Hij is bevestigd Patrick Glimlach

http://www.indystar.com/story/sports/motor/indy-car/2014/05/05/james-davison-gives-indianapolis-full-car-field/8724587/

Patrick, 06-05-2014, 09:26

heliofan3> Goede kans dat het klopt, maar voorlopig heb ik nog geen bevestiging van IndyCar of KV Racing ontvangen. Knipoog Bepaalde media heeft bovendien soms de neiging om dingen te snel te bevestigen, zo bevestigde de Washington Post zondag al dat IndyCar volgend jaar naar NOLA gaat, terwijl gisteren bekend werd dat het slechts om gesprekken ging...

Dus zoals ik zeg, goede kans dat het klopt, maar officieel is er nog niets bevestigd.

heliofan3, 06-05-2014, 19:53

NOLA zou geweldig nieuws zijn! Glimlach

fanvanindycars, 06-05-2014, 20:02

Euhmm...kan iemand mij uitleggen wat NOLA inhoudt Huh? Hehehe

heliofan3, 06-05-2014, 21:09

NOLA Motorsports Park is een permanent circuit gelegen in Avondale, Arizona en is geopend in 2011.. Ik zelf zie trouwens liever wat ovals terug op de kalender, maar dit moet een prachtig evenement gaan worden!! Glimlach

Patrick, 06-05-2014, 22:24

heliofan3> Waarschijnlijk een typfoutje, maar NOLA ligt in Louisiana Knipoog

Ondanks dat de steun van de lokale politiek erg fijn is om te zien en de race waarschijnlijk een groot succes zal worden, staat NOLA ook niet bepaald hoog op mijn lijstje met favoriete races om toe te voegen aan de kalender... Ik heb wat beelden bekeken en het ziet er erg uit als een groot weiland met daarop een stukje asfalt. Dus zeg maar het gemiddelde Formule 1 circuit, maar dan met gras naast de baan ipv. nog meer asfalt. Geen of nauwelijks hoogteverschillen, het oogt als een weinig uitdagende baan dat bijna op een maanlandschap ligt.

Geef me dan maar liever Road America, Laguna Seca, Cleveland (OK, ook wel een beetje maanlandschap) of ovals als Michigan, Phoenix of Chicagoland.

fanvanindycars, 06-05-2014, 22:34

Ben het wel met heliofan3 eens..der mogen wel meer oval races op de kalender..

fanvanindycars, 06-05-2014, 22:38

Sorry heren..lees nu pas het artikel over NOLA... Zzz Hehehe Zzz

heliofan3, 06-05-2014, 22:51

Uhm... Ja... Avondale, Arizona is inderdaad een typfoutje, ik denk dat ik Phoenix gewoon graag terug op de kalender wil.. LOL!

Patrick, 06-05-2014, 23:03

Haha, zou een mooie zijn als seizoensopener! Sowieso vind ik eigenlijk wel dat er minimaal ťťn ovalrace verreden moet worden voor Indy, nu is Indy voor alle rookies de eerste IndyCar ovalrace.

Trouwems, mochten jullie benieuwd zijn naar NOLA, hier zijn on board beelden: https://www.youtube.com/watch?v=Wk2NO0TJfNs

valensia, 06-05-2014, 23:27

waarom mijd ongeveer iedereen laguna sega eigenlijk? zo'n mooi circuit en zo verbannen

luk1, 07-05-2014, 08:51

NOLA lijkt (op basis van de onboard beelden) links en rechts een beetje op Mid-Ohio vind ik.


Volgende Race

Poll
Met welk cijfer beloon je de 103e Indianapolis 500?
8% 10
15% 9
35% 8
35% 7
0% 6
4% 5
0% 4
0% 3
0% 2
4% 1


Zoeken

Foto v/d week



RSS Feed


Texas Motor Speedway
Vrijdag - 7 Juni
02:00 Vrije training 1 
21:00 Vrije training 2 
Zaterdag - 8 Juni
00:45 Kwalificatie 1 
Zondag - 9 Juni
02:45 Race 

Race Texas Motor Speedway
1. J. Newgarden 1:55:08
2. A. Rossi 1:55:09
3. G. Rahal 1:55:10
4. S. Ferrucci 1:55:10
5. R. Hunter-Reay 1:55:11
Volledige uitslag

Coureurskampioenschap
1. J. Newgarden 367
2. A. Rossi 342
3. S. Pagenaud 319
4. S. Dixon 278
5. T. Sato 272
Volledige standen

OfficiŽle sites

Bezoek OpenWheelWorld op Facebook Bezoek OpenWheelWorld op Twitter